Vink Tandtechniek - One Online

Vink Tandtechniek

Bij One Online transformeren we bedrijven met strategische aanpakken. Onze allereerste klant Vink Tandtechniek, een familiebedrij, is hier een perfect voorbeeld van. Na het overnemen van de zaak door de nieuwe eigenaar, hielpen wij met een nieuwe website en een uniek concept: nieuwe patiënten koppelen aan tandartspraktijken. Dit leidde tot snelle groei, nieuwe locaties en kostenbesparingen. Dankzij onze omni-channel marketing plaatsen ze nu maandelijks meer dan 600 patiënten en genereren ze jaarlijks 2,5 miljoen euro omzet.

Bekijk website

De uitdaging

Vink Tandtechniek, een familiebedrijf gespecialiseerd in tandtechnische behandelingen zoals kunstgebitten en implantaten, stond voor zware tijden. De nieuwe eigenaar moest hard werken om het bedrijf te redden.

Onze aanpak

De eigenaar zette in op online marketing. We bepaalden wat Vink Tandtechniek uniek maakt en wie hun klanten zijn. Een nieuw concept verbond nieuwe patiënten met bestaande tandartspraktijken, wat zeer succesvol bleek.

Het resultaat

Met Google Ads wierf Vink Tandtechniek snel nieuwe patiënten en bereikte tandartspraktijken. Dit leidde tot nieuwe locaties en kostenbesparingen. Nu plaatsen ze maandelijks 600+ patiënten en genereren jaarlijks 2,5 miljoen euro omzet.

69%

Omzetgroei door Online Marketing

600+

Nieuwe patiënten per maand

178%

Hogere conversieratio

Website

De website is het kloppende hart van de online marketingstrategie. Ieder kanaal dat wordt ingezet staat in verbinding met de website. One Online heeft de website van Vink Tandtechniek in samenspraak met de klant ontworpen en gebouwd. We hebben ervoor gezorgd dat de website gebruiksvriendelijk is en dat bezoekers eenvoudig kunnen overgaan op de gewenste actie: een afspraak maken. Alle content van de website is ontwikkeld door One Online, denk hierbij aan: foto’s, video’s en teksten. One Online vindt het belangrijk dat een bedrijf volledig ontzorgd kan worden door onze expertise in marketing en ondernemerschap.

SEA

Één van de manieren hiervoor is het inzetten van betaalde advertenties in Google: SEA. We zijn gestart met het analyseren van de doelgroep van Vink Tandtechniek: wat zullen zij zoeken in Google? Welke zoekwoorden zijn relevant en waarop willen we gevonden worden? Met welke fysieke locaties van Vink Tandtechniek willen we gevonden worden in Google? Vervolgens maken we advertenties voor de meest relevante zoekwoorden voor Vink Tandtechniek. 

Sabrina Smits

Eigenaar

Ook interesse in een traject net zoals Vink Tandtechniek, neem contact op voor een kennismaking!

Contact

SEO

Naast het zichtbaar zijn in Google met behulp van advertenties, is het ook belangrijk om organisch goed zichtbaar te zijn in Google: de resultaten onder de advertenties. De relevante zoekwoorden die we hebben gebruikt voor de advertenties van SEA, hebben we ook gebruikt voor SEO. We hebben de pagina’s van de website van Vink Tandtechniek zo geschreven, dat deze interessant zijn voor de bezoekers en ook voor Google. Doordat de pagina’s op de website zo goed matchen met onze zoekwoorden, zorgen we voor een goede organische zichtbaarheid in Google. 

LinkedIn

Vink Tandtechniek maakt gebruik van LinkedIn om hun merk te versterken en hun professionele netwerk uit te breiden. LinkedIn is een uitstekend kanaal om te netwerken met andere professionals in de tandheelkundige sector. Maandelijks zorgt LinkedIn voor nieuwe waardevolle klantrelaties. Hierdoor kan Vink Tandtechniek besparen op accountmanagers, omdat de LinkedIn strategie van One Online dit volledig uit handen neemt.

Naast het werven van klanten en samenwerkingen, gebruikt Vink Tandtechniek LinkedIn ook voor personeelswerving. Zoals bekend is voor velen in deze branche, is het erg lastig om vacatures te vervullen. Met de op maat gemaakte LinkedIn strategie van One Online, vervullen wij de vacatures veel sneller. Doordat Vink Tandtechniek sneller en efficiënter nieuw personeel kan aannemen, kan het bedrijf ook sneller groeien

Social Media Marketing

Op sociale mediaplatforms, zoals Facebook en Instagram, deelt Vink Tandtechniek relevante content om het merk te promoten en betrokkenheid te stimuleren. Dit omvat het delen van foto's en video's van hun werk, beoordelingen van klanten en relevante nieuwsberichten uit de tandheelkundige sector. Met name Facebook is het perfecte kanaal voor Vink Tandtechniek, omdat de oudere doelgroep hier te vinden is.

Naast organische berichten, zet Vink Tandtechniek ook in betaalde advertenties in op social media. Een belangrijke strategie die we toepassen hier is ‘retargeting’. Retargeting houdt in dat we advertenties tonen aan mensen die eerder interactie hebben gehad met onze content of website. Dit zorgt voor een hogere betrokkenheid en conversie, omdat we inspelen op een reeds bestaande interesse. Door retargeting toe te passen, hebben we de conversie met 0,8% verhoogd en zorgen we voor een toename van veel nieuwe patiënten per maand.

E-mail Marketing

Vink Tandtechniek maakt gebruik van e-mailmarketing om regelmatig te communiceren met hun bestaande klantenbestand en potentiële klanten. We versturen nieuwsbrieven met updates over nieuwe behandelingen, tips voor mondgezondheid, aanbiedingen en informatie. Door gepersonaliseerde e-mails te sturen die relevant zijn voor de ontvangers, kunnen we de betrokkenheid vergroten en herhaal-afspraken stimuleren. 

× How can I help you?